
Wyższa Szkołą Integracji Europejskiej z przyjemnością zaprasza na darmowe szkolenia finansowane przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w ramach Grantów 2018. Jest to dla nas wielki zaszczyt świadczyć usługi szkoleniowe dla zachodniopomorskich nauczycieli.
Serdecznie zapraszamy.

Szczecin
Szkolenia dla nauczycieli z powiatów: m. Szczecin, m. Świnoujście, polickiego, gryfińskiego, kamieńskiego, goleniowskiego, stargardzkiego, pyrzyckiego, myśliborskiego, gryfickiego, łobeskiego, choszczeńskiego.Kształtowanie umiejętności planowania kariery zawodowej ucznia
Szkolenia dla 3 grup po 20 osób.
Miejsce: Budynek Wyższej Szkoły Integracji Europejskiej w Szczecinie, ul. A. Mickiewicza 47, 70-385 Szczecin
Temat | Metody realizacji | Liczba godzin |
---|---|---|
Rola zajęć zawodoznawczych w wspieraniu ucznia w planowaniu kariery zawodowej | ćwiczenia przedmiotowe | 1 |
Metody oceny własnych możliwości i predyspozycji zawodowych. | metody sytuacyjne | 1 |
Hierarchia wartości a wybory celów życiowych. | metody problemowe | 1 |
Umiejętności społeczne jako niezbędny element funkcjonowania w społeczeństwie. | ćwiczenia przedmiotowe | 1 |
Podstawowe pojęcia i tendencje na rynku pracy. | wykład problemowy | 1 |
Programy wspierające nauczyciela w planowaniu kariery zawodowej ucznia. | wykład problemowy | 1 |
Tworzenie ścieżek kariery zawodowej ucznia | metody sytuacyjne | 2 |
Moduł I
Rola zajęć zawodoznawczych w wspieraniu ucznia w planowaniu kariery zawodowej- Kto powinien wspierać ucznia w planowaniu kariery zawodowej?
- Miejsce zajęć zawodoznawczych w realizacji procesu dydaktycznego.
- Powody, dla których należy wspierać ucznia w planowaniu kariery zawodowej.
Moduł II
Metody oceny własnych możliwości predyspozycji zawodowych.- Budzenie świadomości uczniów za swój sukces zawodowy
- Moje zasoby moją szansą.
- Analiza SWOT.
- Rozpoznawanie przekonań, podejmowanych rodzajów aktywności, uczuć i emocji.
- Działania wspierające budowanie poczucia własnej wartości uczniów.
Moduł III
Hierarchia wartości a wybory celów życiowych.- Znaczenie i korzyści wypływające z podejmowania zachowań przedsiębiorczych zgodnych z przyjętym systemem wartości oraz wskazanie uwarunkowań bycia człowiekiem przedsiębiorczym.
- Jakie znaczenie ma hierarchia wartości dla wyboru celów życiowych?
- Konsekwencje wynikające z dokonywanych wyborów zawodowych.
Moduł IV
Umiejętności społeczne jako niezbędny element funkcjonowania w społeczeństwie- Komunikacja interpersonalna.
- Umiejętność autoprezentacji.
- Zachowania proasertywne.
- Otwartość na zmianę.
- Radzenie sobie ze stresem.
Moduł V
Podstawowe pojęcia i tendencje na rynku pracy- Podstawowe pojęcia związane z rynkiem pracy.
- Analiza lokalnego rynku pracy a nowe zawody.
- Instytucje rynku pracy.
- Programy wspierające wejście absolwentów na rynek pracy.
Moduł VI
Programy wspierające nauczyciela w planowaniu kariery zawodowej ucznia- Programy Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
- Programy unijne.
- Inne programy wspierające nauczyciela w planowaniu kariery zawodowej ucznia.
Moduł VII
Tworzenie ścieżek kariery zawodowej ucznia- Zasady tworzenia ścieżek kariery zawodowej ucznia.
- Zmienne mające wpływ na powodzenie ścieżki kariery zawodowej ucznia.
- Zagrożenia mające wpływ na niepowodzenia realizacji kariery zawodowej ucznia.
- Konstruowanie ścieżki kariery zawodowej ucznia.